Kamu SM® Bilgilendirme


 

Java için Kış Saati Ayarı

30 Ekim 2016 Pazar günü saat 04:00’ten itibaren ülkemizde kış saati uygulamasına son verilmiştir. Bu değişiklikten ötürü bazı kullanıcılarımız sorun yaşamaktadır. Özellikle Java tabanlı uygulamalarda bilgisayarların saat diliminin UTC+03:00 olarak düzenlenmesi yeterli olmamaktadır. Sorunun çözümü için tıklayınız.


 

Sertifika İptal Listesi (SİL) Bulma Servisi Değişikliği

1 Ocak 2017 tarihinden itibaren Kamu Sertifikasyon Merkezi dışındaki elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarına ait SİL'ler SİL Bulma Servisi'nden sunulmayacaktır.


 

Sağlık Bakanlığı Çalışanlarının Dikkatine

Sağlık Bakanlığı çalışanları e-imza başvuruları ve sorunları hakkında bilgi almak için https://www.saglik.gov.tr/EBYS/belge/1-16236/elektronik-imza.html sayfasını ziyaret edebilirler.


 

Mali Mühür Sertifikaları Hakkında Bilgilendirme

Detaylar için tıklayınız.


E-imza Uyum Değerlendirme Başvurusu

Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden uyum değerlendirme hizmeti almak isteyen kurum/firma;

  1. FORM-001-020 E-İMZA UYUM DEĞERLENDİRME TALEP FORMU’nu doldurarak imzalı ve kurum kaşeli olarak taratıp bilgi@kamusm.gov.tr adresine ve formun aslını Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 Kocaeli adresine gönderir.
  2. Özel firmalar Fiyatlandırma sayfasında belirtilen hizmet ücretini %18 KDV dahil edilmiş biçimde Vakıfbank Gebze Şubesi IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 hesabına ödeme açıklaması alanına firmanın Vergi Kimlik Numarasını yazarak yatırır ve ödeme dekontunu başvuru formuyla birlikte e-posta ekinde gönderir. Kamu kurumları bu işlemi hizmet sonrasında yapabilir.
  3. Başvuru sonrasında Kamu SM tarafından e-posta yoluyla gönderilecek ön hazırlık maddelerini tamamlar.
  4. Ön hazırlık maddelerini tamamladığını Kamu SM’ye bildirerek test işlemlerine başlanması için randevu talep eder.

Uyum değerlendirme işlemi -özel güvenlik hassasiyeti gerektiren bazı kamu yazılımları dışında- uzaktan erişim yoluyla yapılır. Firmaların randevu tarihine kadar uygulamanın erişim bilgileriyle birlikte kullanım kılavuzunu Kamu SM ‘ye e-posta yoluyla iletmesi gerekmektedir.

Firma/kurum adresinde yapılan e-imza uyum değerlendirme işleminin tamamlanması için öngörülen azami süre testler için 4 gün ve rapor yazımı için 1 gün olmak üzere toplam 5 iş günüdür. Testler, uygulamanın gerekli şartları sağlaması durumunda 4 iş gününden daha kısa sürebilir. Hafta içi ve mesai saatleri içinde olmak kaydıyla, gün içinde çalışılan süreye bakılmaksızın çalışılan her gün 1 iş günü sayılmaktadır.

Yapılan incelemeler sırasında varsa tespit edilen eksikler kuruma/firmaya iletilmektedir. Eksikler tamamlandıktan sonra testler tekrarlanmaktadır. Testler, uygulamanın "Kamu Sertifikasyon Merkezi Elektronik İmza Uygulamaları Test Prosedürleri”nde belirtilen şartları tamamen sağladığı görülene kadar tekrar edilir.

E-imza uyum değerlendirme hizmeti için öngörülen süre en fazla 2 aydır. Randevu tarihinden itibaren 2 ay içinde testlerin tamamlanması hedeflenmektedir. Bu süre içerisinde testler olumlu sonuçlanır ise Uyum Değerlendirme Raporu hazırlanarak kuruma resmi yazı yoluyla iletilir. Testlerin 2 ay içerisinde tamamlanamaması durumunda değerlendirmenin olumsuz sonuçlandığını bildiren bir rapor hazırlanır ve kuruma resmi yazı yoluyla iletilir. Testlere devam edilmek isteniyor ise sürecin yeniden başlatılması gerekmektedir. Yeniden başlatılan süreç ilk başvuru gibi değerlendirilecek ve ücrete tabi tutulacaktır.