Kamu SM® Bilgilendirme

 

Sistem bakım çalışması

11 Eylül 2018 Salı günü 17:00 – 20.30 saatleri arasında raporlama sistemleri altyapısında bakım çalışması yapılacaktır. Çalışma sırasında kurum rapor ekranlarında (https://rpr2.kamusm.gov.tr/KurumRapor/ ) ve web servis ile raporlama işlemlerinde kısa süreli kesintiler yaşanacaktır. Siz kullanıcılarımıza önemle duyurulur.


SHA-512 Özet Algoritma Uyumu Gerektiren Yeni Zaman Damgasının Ertelenmesi

29 Ocak 2018 tarihinde "SHA-512 Özet Algoritma Uyumu Gerektiren Yeni Zaman Damgası" başlığıyla http://www.kamusm.gov.tr/duyurular/#yenizd adresinden yayımladığımız duyuruda SHA-512 özet algoritmasına geçiş yapılacağı belirtilmişti. Kurumların gerekli çalışmaları henüz tamamlayamamış olmasından ötürü bahse konu geçiş 31 Aralık 2018 tarihine ertelenmiştir.


Kilitlenmiş Akıllı Kart İçin Kilit Çöz İşlemi

3(üç) kez yanlış PIN girilmesi sonucu kilitlenen kartınız için(Nitelikli Elektronik Sertifika) https://nesbireysel.kamusm.gov.tr/nb.go sayfasına Şifreli Giriş yaparak Kilit Çözme seçeneğinden Yeni PIN Üret işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. İşlem detayları için tıklayınız.

Mali Mühür Sertifikası için de https://mbireysel.kamusm.gov.tr/ sayfasına giriş yaparak işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.


Kaşif v1.2 Yayınlandı

Kaşif v1.2 geliştirmeleri tamamlanarak güncel sürüm yayınlanmıştır. Uygulama hakkında detaylı bilgi ve uygulamayı indirmek için tıklayınız. (Programı daha önce kullanan kullanıcıların internete bağlı olduğu sürece tekrar download etmesine gerek yoktur. Uygulama otomatik olarak kendini yeni sürüme güncellemektedir.)


Kurum Personelinin Yapması Gerekenler

Kurum personelinin, Kamu Sertifikasyon Merkezinin vermiş olduğu nitelikli elektronik sertifikayı alabilmek için yapması gerekenler aşağıdaki gibidir.
  1. Kamu SM tarafından personelin mail adresine (kurumunuzun bize bildirmiş olduğu mail adresine) içerisinde "Başvuru Formu Erişim Parolası" olan bir mail gönderilir.
  2. Bu parola ile https://basvuru.kamusm.gov.tr adresinden kurum personeli Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusunu ( Islak İmzalı, Elektronik İmzalı veya Elektronik Onaylı olarak) yapar. Elektronik onay verme yardım dokümanı için tıklayınız.
  3. Elektronik imzalı veya e-onaylı yapılan başvurular Kamu SM sistemine otomatik olarak ulaşır ve süreç 5. Maddeden devam eder. Islak imzalı yapılan başvurularda kurum personeli başvuru sonucunda oluşan formu yazıcıdan çıkartır, imzalar ve kurumunda yetkili birime teslim eder.
  4. Kurum yetkilisi bu başvuru formunu Kamu SM'ye gönderir.
  5. Kamu SM, kendisine gönderilen başvuru formundaki bilgiler doğrultusunda kurum personelinin sertifikasını üretir ve personelin belirtmiş olduğu adrese gönderir.
    Kamu SM gönderi numarasını SMS ve e-posta ile personele bildirir. Kurum personeli kendisine teslim edilecek sertifikanın nerede olduğunu bu adresten takip edebilir.
  6. Sertifikasını teslim alan kurum personeli, Sertifikamı Aldım Ne Yapmalıyım? dokümanındaki adımları takip ederek, sertifikasını kullanmaya başlayabilir.