Kamu SM® Bilgilendirme

 

Mali mühür, e-imza başvurusu yaptınız ve ürününüz size henüz ulaşmadı mı?

Öncelikle yaşadığınız problem için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Gönderiniz anlaşmalı kurye firması ile 15 gün içinde tarafınıza ulaştırılacaktır.
Ulaşmayan gönderiler için iletişim formumuzu doldurabilir veya bizimle 444 5 576 / 0850 460 55 76 numaralı telefonlarımızdan irtibata geçebilirsiniz.
Siz değerli kullanıcılarımıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyar, iyi günler dileriz.

Mali Mühür Kullanıcılarımızın Dikkatine !

Mali Mühür Sertifikasını teslim alan kullanıcılar “Nasıl Kullanacağım” linkine tıklayarak açılan sayfadaki adımları sıra ile gerçekleştirdikten sonra sertifikalarını kullanabilirler.

Islak İmzalı Başvuru Yardımı

  1. Başvuru yapacak kişiler önceden kurum yetkilisi tarafından uygun bir yöntemle (e-posta, duyuru vb) bilgilendirilir.
  2. Başvuruyu gerçekleştirmek için gereken başvuru formu erişim parolanız e-posta ile Kamu SM tarafından, kurum yetkilisinin bildirdiği kişilere, gönderilir. Bu e-postada erişim için gereken bilgiler yer alır (Bkz. Şekil 1). Karşılaşabileceğiniz sorunlar için çağrı merkezimi ile irtibata geçebilirsiniz.

    Şekil 1. Başvuru Formu Erişim Parolası e-postası

  3. Gelen e-postada yer alan, Kullanıcı Girişi ( https://basvuru.kamusm.gov.tr ) bağlantısına tıklayarak başvuru sayfasına gidilir. Resimdeki yazı, Kimlik numarası (T.C. Kimlik Numarası ya da Pasaport Numarası) ve e-posta ile ulaştırılan başvuru formu erişim parolası ile giriş yapılır (Bkz. Şekil 1). Bu resim yönteminin kullanım amacı bilgisayarla yapılabilecek şifre parola denemelerini zorlaştırmak ve güvenliği arttırmaktır.

    Şekil 2. Başvuru Formu Kullanıcı Girişi

  4. Kullanıcı girişi başarılı bir şekilde yapıldığında "Sipariş Formu Seçimi" ekranı gelir. Gelen listede ilk defa Nitelikli Elektronik Sertifika başvurusunda bulunacaksanız Yeni Başvuru linkine tıklanır. Eğer daha önce formu doldurduysanız ve güncelleme yapmak istiyorsanız "Önceki Başvuru" linkine tıklanır (Bkz. Şekil 3).

    Şekil 3. Sipariş Formu Seçimi

  5. Başvuru formunda ekrana gelen kişiye özel bilgiler, kurum yetkilisi tarafından Kamu SM'ye bildirilmiş olan bilgilerdir. Formu doldurduktan sonra formu onaylamak için sonundaki Formu Onayla düğmesine basılır (Bkz. Şekil 4).

    Şekil 4. NES Başvuru Formu

  6. Başvuru işlemine devam edebilmek için belirtmiş olduğunuz cep telefonuna, SMS Onay Kodu gönderilir. Gönderilen bu kodu açılan sayfadaki kutuya yazıp Gönder butonuna basılır. SMS Onay Kodu cep telefonunuza ücretsiz olarak gönderilir (Şekil 5).

    Şekil 5. Başvuru SMS Onayı

  7. Cep telefonunuza gelen SMS Onay Kodu ilgili yere girilir ve Tamam butonuna basılır.

    SMS No onay

    Şekil 6. SMS Onay Kodununun Girilmesi

  8. Karşınıza gelecek olan ekranda doldurmuş olduğunuz Başvuru Formu ile Sertifika Taahhütnamesini hangi yöntemle imzalamak istediğiniz seçilir (Bkz. Şekil 7). Geçerli bir Nitelikli Elektronik Setifikası olmayan kullanıcılar İmzalama yöntemi olarak Islak İmzalı Başvuru Arayüzü'nü seçer.

    Şekil 7. İmzalama Yönteminin Belirlenmesi

  9. Oluşturulan başvuru formu Başvuru Formunu Aç butonuna tıklanarak açılır. Başvuru formu PDF formatında oluşturulmuştur. PDF olarak oluşturulan bu formu açmak için ihtiyaç duyulan PDF okuyucu (Portable Document Format Reader) bilgisayarınızda kurulu değilse, herhangi bir PDF okuyucuyu bilgisayarınıza yükleyebilir ve başvuru formunu açmak için kullanabilirsiniz (Bkz. Şekil 8).

    pdf formunu aç

    Şekil 8. NES Başvuru Formu Aç

  10. Başvuru formu açılarak girilmiş bilgiler kontrol edilir. Başvuru formunun yazıcıdan çıktısını alınır ve imzalanır. İmzalanan form üzerinde düzeltme yapılamaz. Yapılan bir hatanın düzeltilmesi için aynı süreç yeniden işletilir ve yeni bir form giriş sayfasından girilerek tekrar oluşturulur (Her başvuru formunun kendine ait tekil bir barkod değeri vardır). Son haliyle imzalanan başvuru formu kurum yetkilisine teslim edilir (Bkz. Şekil 9).

    Şekil 9. Başvuru Formu Çıktısı